[Ubuntu-cat] disc dur extern

dim oct 9 10:07:01 UTC 2018

* Joan Riudavets, joan.riudavets a gmail.com [09/10/18 11:47]:
> hola tinc un disc dur extern sata d'un terabyte i el problema és que me
> munta i desmunta el disc quan vol.
> he provat amb dues "capses" externes diferents he canviat cables usb i
> seguesc amb el mateix problema

Una manera que el muntatge sigui persistent és definir-lo al fstab,
però compte de configurar que segueixi l'arrencada si el disc no està
disponible. Tocar el fstab és la millor manera de malmetre
l'arrencada, aixi que compte.

Primer has d'obtenir el "blkid" del disc amb "sudo blkid". Després has
de crear una carpeta a /mnt on es muntarà el disc. Mira per exemple
com tinc muntat un disc al meu fstab. L'opció "nofail" és la que
permet l'arrencada continuar tot i que aquest disc no estigui
disponible per alguna raó:

UUID=<blkid> /mnt/Backup1     ext4 defaults,nofail,x-systemd.device-timeout=4 0      0

<blkid> s'ha de substituir pel blkid del disc. El meu disc està
formatejat amb ext4, potser sigui diferent al teu. Ho pots veure amb
"sudo mount" tenint el disc muntat.

Aquest seria la línia que hauries d'afegir al /etc/fstab.

L'Hospitalet de LLobregat