[Ubuntu-cat] multiusuari

Miki mikcat a gmail.com
dij feb 8 06:45:00 UTC 2018

Bones,

El concepte de multiusuari no és ben bé aquest... sinó que vol dir que
múltiples usuaris (locals o de sistema) poden executar coses simultàniament
sense "molestar-se".

Tradicionalment no es tenien calers per tenir prous pcs a les empreses, i
llavors es tenia un servidor on s'hi connectaven molts terminals cadascú a
la seva sessió. Avui dia ja no és habitual, però el que es fa és obrir
sessions gràfiques des dels pcs al servidor si cal. Per entorns Microsoft
potser us sonarà un tal citrix... però pel mon *nix tenim el X11 Forwading
de tota la vida.

Llavors tindries el pc/servidor nou, on el primer que arribi se'l queda
hehehe, i des dels altres pcs que tinguéssis a casa t'hi connectaries i
obriries amb el teu usuari  el teu escriptori remot, de manera que tot el
que executes allà dins s'executa al servidor realment.

Et passo un enllaç de com fer-ho per un client linux. També podries fer-ho
des d'un windows i un putty, si ho busques una mica segur que hi ha info.

http://forrestbao.blogspot.com.es/2008/01/connecting-your-remote-linux-desktop.html

Salut !
Miki

El dia 7 de febrer de 2018 a les 21:36, Josep Pairó <peppairo a gmail.com> ha
escrit: