[Ubuntu-cat] Argumentari Telegram

Pedro pederindi a gmail.com
dij des 6 14:05:50 UTC 2018

Si em permeteu l'exaltació.

Quina barbaritat.
Promoció de Telegram.
Una empresa que no està clar com es guanya els diners.

On està la ètica?
vaig a invocar a Stallman: https://www.youtube.com/watch?v=Kqp9LIl5MH4

    que diu que no ens ha d'importar lo bo que sigui la usabilitat
d'un programa, que ho hem de fer per valors i per disseny. Que sigui
software lliure.

TELEGRAM NO ÉS SOFTWARE LLIURE

El client de telegram és software lliure, però els servidors no.

No us espanta pensar que hi ha una persona-un grup posant grans
esforços en una eina que simplement recull el número de telèfon?
Recollir un número de telèfon no és cap tonteria, implica saber molt
sobre aquesta persona, i és el requisit indispensable per entrar.
Temps al temps, ja veurem quin és el negoci que hi ha darrere. Ja s'ha
demostrat però el poder que whatsapp-facebook han tingut sobre la
pujada de l'extrema dreta a Brasil amb Bolsonaro. Gràcies a unes
fakenews dirigides, dirigides gràcies a que tractem amb persones
identificades.

Però tots vosaltres que li esteu donant suport, i que estic segur que
sou els informàtics exemplars dels vostres cercles. Us ho hauríeu de
fer mirar. Us esteu enganyant, esteu enganyant a la gent. Ningú regala
res.

Lo més a prop de whatsapp i telegram en programari lliure és XMPP amb
conversations.im i matrix-riot. Tens el servidor matrix.org gratis,
però et pots muntar el teu [1]

Per altre banda, gràcies per engegar la discussió. Feia falta. Molta
gent el fa servir i m'espanta la situació. Com a usuari de mòbil
habitual i en contra del smartphone estic bastant exclòs. I continuaré
no donant el meu número de telèfon.

[1] https://gitlab.com/guifi-exo/wiki/blob/master/howto/matrix-riot.md