[Ubuntu-be] Introduction

Amedee Van Gasse amedee at amedee.be
Wed May 31 11:44:24 BST 2006

Hallo,

Er werd gevraagd om me even kort voor te stellen, dus bij deze:
(voor wie mij nog niet mocht kennen, want ik zie een aantal bekende namen
op de lijst)

Ik ben Amedee Van Gasse:
* 29 jaar, Sinnekloazeneir, en al 11 jaar werk ik in toenemende mate met
unix/linux
* thuis Gentoo gebruiker sinds 2 jaar
* sinds een half jaar een webserver met Debian
* sinds een jaar installeer ik sporadisch Ubuntu bij familie en vrienden
die geïnteresseerd zijn in "Linux". Voor ik Ubuntu leerde kennen (met dank
aan JanC), had ik nog wat reserve om zomaar Linux te installeren bij de
gemiddelde Windowser.
* Ik volg(de) een aantal informatica-opleidingen in avondschool, en daar
heb ik letterlijk al tientallen Ubuntu-cd's uitgedeeld.
* Sinds een half jaar gebruikt mijn echtgenote quasi 100% Ubuntu op haar
laptop, uitgezonderd voor bepaalde spelletjes. Zij is een typisch
exemplaar van de doorsnee niet-technische gebruiker. Ze is regentes
plastische opvoeding, en gebruikt Ubuntu voor het maken van
lesvoorbereidingen, jaarplannen, puntenlijsten; ook voor digitale
beeldbewerking; voor het opzoeken van informatie op het web met betrekking
tot haar vak, en uiteraard ook voor het mailen met vriend(inn)en, familie
en collega's.
* Ik werk op de helpdesk van een softwarebedrijf (Windows only), maar ik
merk dat we in toenemende mate "geconfronteerd" worden met Linux.

 - Amedee

--
Disclaimer:
By sending an email to ANY of my addresses you are agreeing that:

   1. I am by definition, "the intended recipient"
   2. All information in the email is mine to do with as I see fit and
make such financial profit, political mileage, or good joke as it lends
itself to. In particular, I may quote it on usenet.
   3. I may take the contents as representing the views of your company.
   4. This overrides any disclaimer or statement of confidentiality that
may be included on your message.