netwerkprinter

Joep L. Blom jlblom at neuroweave.nl
Fri Feb 27 00:41:43 UTC 2009

Henk wrote:
> Hallo
> Ondanks het zoeken op het net en het lezen van de handleiding kom ik
> niet verder met het printen via het lokale netwerkje naar de Canon PIXMA
> MP620 printer.
> Wie heeft deze configuratie in gebruik en kan mij daar bij helpen ?
> De printer is ingesteld met IP adres 192.168.1.151.
> Onder MS XP loopt het goed.
>
> Graag wat hulp om dit op te lossen.
> Gr
> Henk
Henk,
Deze lijst is Engels niet Nederlands. Vragen in onze taal is voor 99%
van de lezers onbegrijpelijk.
Ik ben niet bekend met de Canon printers maar probeer in cups deze
printer te installeren en zoek de driver op onder 'Canon'. Vaak is er
een generieke driver die de printer aanspreekt.
Waar komt het IP adres vandaan? via DHCP? Een fixed adres is vaak
lastiger in een netwerk. Bovendien als het een netwerk printer is moet
hij niet ook aan een parallele poort worden gehangen (geeft conflicten).
Mijn advies:
Stel je vraag in het Engels en met wat meer technische details.
Joep