[ubuntu-tr] CNAME_lookup_failed_temporarily Hatası

M. Emin Akşehirli memedemin at gmail.com
23 Oca 2009 Cum 01:24:15 GMT

İlk olarak sorun çözüldü mü? Çözülmedi ise bir kaç sorum olacak:

- Sunucuyu siz mi yönetiyorsunuz?
Eğer yanıtınız hayır ise, sunucuyu yönetenleri durumdan haberdar etmek
dışında yapabileceğiniz pek bir şey yok.

- Sunucu içerisinde bir DNS ya da DNS cacher çalışıyor mu?
Eğer yanıtınız evet ise, DNS'in tüm önbelleğiniz temizlemeyi deneyin.
Koşturduğunuz programa göre değişken olmakla birlikte tek bir sinyalle
ya da DNS uygulamasını kapatıp açarak bu işlemi yapabilirsiniz.

Bunlar dışında sunucu üzerinde koşan mail sunucusu programının dns
isteklerini nereye yaptığını kontrol edin. Genel sistemden bağımsız
olup olmadığına bakın. Eğer sistemin kendisinden alıyorsa /etc/hosts
ve /etc/resolv.conf dosyalarını kontrol edin. Buralarda tanımlanmış
sunucuların her birininin güvenilir olup olmadığını kontrol edin. Eğer
mail sunucusunu ayrı bir DNS adresi kullanıyorsa aynı kontrolü bu
DNS'ler için de yapın.

Kolay gelsin.

--
M. Emin