[ubuntu-tr] kurulu linux sistemini USB diske klonlamak.

Timuçin Kızılay tim at savaskarsitlari.org
22 Oca 2009 Per 12:13:12 GMT

Merhaba,

Makinamda iki tane disk görünüyor. biri 4GB diğeri 16GB. bunlar
/dev/sda1  / ve
dev/sdb1  /home şeklinde bölümlenmiş.
Bu diskler ssd disk olduğu için biraz yavaşlar. mail okumak ya da
firefox çalıştırmak için yeterli ama ciddi işlerde biraz yavaş
kalıyorlar. Ben de ücerinde yoğun çalıştığım dosyaları 80GB'lık bir usb
diskten kullanıyorum, bu şekilde daha hızlı oluyorlar.  Şimdi aklıma
geldi, bir şekilde makinamı usb diskten boot etsem dedim ve clonezilla
ile bu iki bölümü usb diske kopyaladım. şimdi usb diskte boot edilebilen
bir /dev/sdd1 bölümü var. Makinayı açarken usb diskten boot et diyorum,
boot işlemi başlıyor, usb diskin ışığından anladığım kadarıyla grub
aşamasına kadar usb diskten boot ediyor ama sonra makinanın kendi
içindeki disklerden devam ediyor sistem açılışa. Makinayı usb diskten
boot etmek için bu usb diskteki grub'a ne ayar yapmalıyım? makinanın
içindeki disklerdeki ayarları hiç ellemeden bu işlem olur mu? Yapmak
istediğim, dışarıdayken, mobil haldeyken makinanın kendi disklerini
kullanmak, masa başındayken de makinayı usb diskten açıp biraz daha
rahat çalışmak. USB diske yeni kurulum yapmak istemiyorum nasıl olsa
makinadaki hazır kurulu sistemim var bir şekilde onu kopyalayabilmek
istiyorum.
Kullandığım dağıtım Kubuntu 8.04, makina da asus eeepc 900.