[ubuntu-tr] dns atamak

Cagri Ersen cagri.ersen at gmail.com
22 Nis 2009 Çar 23:51:54 BST

2009/4/23 ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com>:
> Merhaba,
>
> NetworkManager ile ağ bağlantıları ayarlanıyor. Ancak
> /etc/network/interfaces dosyasında
>
> auto lo
> iface lo inet loopback
>
> görüldüğü üzere eth0 ve eth1 ile ilgili bir kayıt yok. NetworkManager
> bu alias'ları nerede tanımlıyor? eth0 ve eth1'e konsoldan ip atamak
> gerekirse (kalıcı olarak yazmak) interfaces dosyasına eth0 ve eth1
> 'ler için gerekli bilgileri manuel olarak girmek yeterli olacak mı?
> Tabii ki bu durumda networkmanager servisini de durdurmak gerekecek
> mi?

Bu enteresan sorunu ben de yaşıyorum, son çare olarak networkmanager'i
kaldırmak ve static ip tanımlaması yapmak durumunda kaldım. Aşağıdaki
adresten static ip tanımlama işlemini yapabilirsiniz.

http://www.ubuntugeek.com/how-to-set-a-static-ip-address-in-ubuntu-810-intrepid-ibex.html

> Son olarak dns networkmanager devrede iken /etc/resolv.conf dosyasını
> manuel olarka editlemeyin gibi bir durum var. Bu durumda evdeki adsl
> modemin ip'si geliyor ki bu da zaman zaman nedenini anlayamadığım bir
> şekilde dns hizmetinin durması yüzünden web erişiminin kesilmesine
> neden oluyor. DHCP'den ip alıp (networkmanager ile) şu dns ip sini
> kullan gibi bir ayarı nereden yapabilirim?

Dosyayı NM çalışırken editleyebilirsiniz, ama bildiğim kadarı ile ilk
restartta girdiğiniz değerler NM tarafından uçuruluyor. Ip
yapılandırmasını DHCP'den al dediğiniz zaman dns bilgileri de DHCP
sunucusu tarafından gönderiliyor bu nedenle başka bir dns ip'si set
etme işini Ubuntu üzerinden değil ADSL modeminizin dhcp ayarlarından
yapmanız daha iyi olacaktır.

Cagri Ersen
http://blog.cagriersen.net