[ubuntu-tr] Ctrl Alt Backspace tuşu çalışmıyor

Cagri Ersen cagri.ersen at gmail.com
22 Nis 2009 Çar 23:44:24 BST

2009/4/23 ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com>:
> Merhaba,
>
> Ubuntu 9.04 kullanıyorum. Ctrl Alt Backspace tuş bileşeni ile X
> window'u restart edemiyorum. Google'da Archlinux için bu ayarın kapalı
> geldiğini, açmak için xorg.conf dosyasına Dontzap v.s gibi bir ayarın
> girilmesi gerektiği yazılı. Bu ubuntu için de geçerli mi?

Evet Ubuntu için de geçerli.

https://wiki.ubuntu.com/XorgCtrlAltBackspace

Ayrica, xorg.conf dosyasinda,

Section "ServerFlags" Option "DontZap" "yes" EndSection

şeklinde bir girdi ile "devre dışı" bırakılabiliyormuş. Bu durumda
sizde böyle bir girdinin olmaması gerekir.

Bunun yanı sıra, aklıma geldi; masaüstü efektleriniz açık mı ? Eğer
açıksa ve o tuş combinasyonu bir efekte set edilmişse böyle bir sorun
yaşayabilirsiniz belki.

Cagri Ersen
http://blog.cagriersen.net