[ubuntu-tr] iki farklı soru: 64 bit ve shell'e erişimi olmayan kullanıcı oluşturmak

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
4 Nis 2009 Cmt 00:05:26 BST

2009/4/2 M. Emin Akşehirli <memedemin at gmail.com>:
> Merhaba,
>
> shell'e verdiğiniz komutu (/usr/sbin/nologin ya da /bin/false) /etc/shells
> dosyasına eklemeniz gerekiyor. yeni bir satır olarak ekleyebilirsiniz.
>
> FTP üzerinden iletişim sırasında kullanıcıların parolaları şifrelenmeden
> gidip geldiği için parolalı erişim için sftp kullanmanızı öneririm. Eğer
> sistemde sshd kurulu ve aktif ise kullanıcı açtığınız anda sftp hesabı da
> etkin hale gelecektir. login'i iptal ettiğinizde de sftp çalışmaya devam
> eder.

Merhaba Hocam,

RHEL'e baktığımda /etc/shells satırına /sbin/nologin ekliymiş.
Dolayısı ile onda hazır olduğundan hata üretmiyormuş. Ubuntu'da söz
konusu dosyada hazır gelmiyor. (Bunun sebebini anlamadım ama,
öntanımlı gelmesinin ne gibi bir zararı olabilir?).
ftp'nin clear text haberleştiğini biliyorum ama mecburiyetten
kullanıyorum. Zira kullanıcılar hazır betikler kullanarak dosya
atıyor. Onlara şimdilik bir yaptırımım yok.

İlginiz ve cevaplarınız için çok teşekkürler.