[ubuntu-tr] java çevresel değişkenleri

Fırat Küçük firatkucuk at gmail.com
30 Eki 2008 Per 20:20:10 GMT

30 Ekim 2008 Perşembe 21:18 tarihinde ahmed yasar
<yasar.tuncez at gmail.com> yazdı:
> Merhaba,

> sudo update-java-alternatives -l ile listelediğimde normal olarak
> sadece bir tane java yüklü olduğu için zaten onu gösteriyor. Bu
> durumda "alternatives" ya da seçimden bahsetmek ya da seçmek
> gerekmemeli değilmiydi ?

Sisteminiz de bir adet java sanal makinesi var ise doğal olarak
varsayılan o atanmıştır.

> Ayrıca openoffice'i kurcalarken java ortam
> değişkenlerinin burada da tanımlı olmadığını gördüm. Öntanımlı olarak
> java seçili gelmiyor mu?

ooo javayı scripting, makro ve eklentiler için istiyor. Diğer
bağımlılıkları ise native derlendiğinden java istemiyor.
Fakat gcj kurulunca bildiğim kadarı ile otomatik olarak ooo'a kendini
tanıtıyor. Ama sun-java'da ooo'a jre yolunu biz
göstermeliyiz.

> Son olarak bu değişkenlerin (JAVA_HOME) kalıcı olması için .bashrc
> dosyasına yazılması gerekiyor diye biliyordum ama burada PATH
> değişkeni ile ilgili bir ibare göremedim. Kullanıcılar PATH
> değişkenini hangi dosyadan okuyorlar?

/etc/environment dosyasına küresel değişiklikleri yapabilirsiniz.
veya
/etc/bash.bashrc dosyasının sonuna
export PATH=$PATH:.....
şeklinde bir ibare ile PATH değişkenini genişletebilirsiniz.

> Teşekkürler.

iyi çalışmalar

--
Öğr. Gör. Fırat Küçük