[ubuntu-tr] jeos ubuntu

M. Emin Akþehirli memedemin at gmail.com
18 Kas 2008 Sal 12:36:08 GMT

Merhaba,

anladığım kadarı ile vmware workstation, masaüstü dağıtımları için
özelleşmiş bir sürüm. Sanal makineleri masa üstü özellikleri (grafik ortam
vb.) için kullanacaksanız JEOS'a hiç bulaşmayın, masaüstü ortamı sağlayan
her hangi bir ubuntu'yu hem sanal hem konak olarak kurun derim. jeos daha
çok veri merkezleri ve vps (sanal özel sunucu) çözümleri için sunulan bir
sürüm. Bildiğiniz üzere sanallaştırma daha çok veri merkezlerinde tercih
edilen bir uygulama. Bu yüzden genelde grafik arabirim olmadan yapılıyor
quemu, Xen ve openVZ gibi araçlarla. Tam olarak bilmiyorum ama vmware'in de
grafik arabirimi olmayan bir sürümü olması lazım.

Dediğim gibi eğer masa üstü ortamını sanallaştırmak istiyorsanız, (masa üstü
ortamı sağlayan) her hangi bir ubuntu dağıtımı üzerinde kullanacağınız her
hangi bir sanallaştırma yazılımı ile yine masa üstü ortamı sağlayan sanal
makineler oluÅŸturabilirsiniz.

kolay gelsin...