[ubuntu-tr] kapalý siteler

M. Emin Akþehirli memedemin at gmail.com
13 Kas 2008 Per 21:14:28 GMT

Merhaba,

Anladığım kadarı ile DNS adresinin silinmesinden şikayetçisiniz. Biraz
karmaşık olmuş da ^.^

Anlatırken ben bir ön varsayım yaptım sanırım sorun bundan kaynaklanıyor.
Ubuntu'da bulunan network admin hardy'deyken DNS sunucularını saklamıyordu.
Daha doğrusu otomatik ip alırken dhclient dns adresinin de üstüne yazıyor.
Bunun intrepid'de değiştiğini düşünmüştüm. Değişmemiş. Yapmanız gereken DNS
adresini dhclient'ın conf dosyasına da yazmak. Reklam yapıyor gibi olsun
istemem ama detaylı bilgiyi blog'da (adresini vermiştim) yazmıştım. Kısaca
deÄŸineyim:

/etc/dhcp3/dhclient.conf

dosyasının başına;

prepend domain-name-servers 208.67.222.222,baÅŸka.dns.ip.si;

yazmanız gerekiyor. Tam olarak emin olamadım ama arada virgül olması
gerekiyordu galiba. Sonda da noktalı virgül var. Böylece dhclient her
yenilendiğinde DNS'iniz sabit kalır.

Kolay gelsin.

Ayrıca, övgüleriniz için teşekkürler (liste adına tabi ^_^).