[ubuntu-tr] kapalý siteler

M. Emin Akþehirli memedemin at gmail.com
12 Kas 2008 Çar 21:13:10 GMT

Merhaba,

Bu yasaklardan uzun süreli korunmak için öncelikle http://sansuresansur.org/ve
http://yasakli.inetd.org.tr/ adreslerini ziyaret etmenizi öneririm. Belki
sizin de yapabileceğiniz bir şeyler vardır.

Bireysel bir çözüm için yapılan diğer önerilerin dışında dns'inizi (alan adı
sunucusu) Türkiye'de akredite olmayan bir sunucu ile değiştirmeyi
deneyebilirsiniz. http://www.opendns.com/ şu aralar oldukça popüler ve iyi.
DNS'inizi opendns olarak değiştirmek için Sistem -> Tercihler -> Network
Configuration'ı açın. Kullandığınız bağlantıyı seçin: Wired ya da Wireless
ve bağlantı adı (yanında now yazıyor). Düzen'e basın. IPv4 Settings'ten DNS
Servers kısmına opendns'in adresi olan 208.67.222.222 yazın.

DNS adresinizi değiştirdikten sonra re'sen kapatılan veya bazı kişiler
tarafından kapattırılan internet sitelerine girebilirsiniz. Youtube'a girmek
biraz daha zor. Alan adlarını tek bir adrese yönlendirmeniz gerekmekte.
Bunlarla uÄŸraÅŸmak yerine ktunnel.com ya da vtunnel.com gibi siteleri
kullanmanız daha kolay olacaktır. Eğer uğraşmak isterseniz, /etc/hosts
dosyasının sonuna youtube'un çeşitli alan adlarını, ki inanın bana oldukça
fazla, ve karşılığı olan engellenmemiş ip adreslerini girmeniz gerekmekte.
Engellenmemiş IP adreslerini ve alan adlarını içeren dosyalar webde
dolaşmakta. Bu liste üzerinden bunları belirtmek hoş olmayabilir, biraz
araştırın. /etc/hosts dosyasının yapısı

ip.adresi www.alanadi.com
ikinci.ip.adresi www.birbaskasi.net

şeklindedir. Adresleri ve ipleri bulursanız Alt+F2 'ye bastıktan sonra

gksudo gedit /etc/hosts

komutunu kullanarak dosyayı açıp değişiklik yapabilirsiniz.

Ek bilgi: /etc/hosts dosyasının içinde bulunan alan adları için dns'ten
sorgulama yapılmaz. Direkt olarak orada yazılan ip adresine gidilir. Bu
yüzden iyi korunması gereken ve tehlikelere açık bir dosyadır. Örneğin bir
bankanın adresine akrşılık kötü niyetli bir sitenin ip adresi yazılırsa bunu
farketmeyebilirsiniz. Ubuntu Hardy için yazdığım bir yazıyı
http://meminbuntu.blogspot.com/2008/05/yerel-dns-bellei.html adresinde
bulabilirsiniz.

Kolay gelsin.