[ubuntu-tr] Ekran koruyucu

Osman Kemal Kadiroğlu okkadiroglu at gmail.com
23 Haz 2008 Pzt 12:06:44 BST

Merhaba,

Masaüstü bilgisayarım AMD64 Kubuntu 8.04 dizüstü Compaq nx6112 Ubuntu 8.04.
Birinde yaşadığım sorunları diğerinde göremiyorum.

   - Ekran koruyucu olarak her ikisinde de cosmos seçtim ve
   /usr/share/pixmaps/backgrounds/cosmos altına 100 kadar Hubble tarafından
   çekilmiş jpg uzantılı resim yükledim. Kubuntu'da resimler sırasıyla geliyor
   fakat Ubuntu'da sadece cosmos'un orijinal listesindeki resimler geliyor. Ne
   yapmalıyım?
   - Masaüstü makinemin klavyesi Türkçe, dizüstü makinemin ABD klavyesi.
   Kubuntu'da hiç sorun yaşamadan klavye değişikliği yapıyorum ve bu değişiklik
   makineyi kapatıp açtığımda değişmiyor. Ubuntu ile her açışımda Application -
   Others - Keyborad Layout penceresini açıp orada bulunan Türkçe üzerine
   tıklayıp ekran üzerindeki yere klavye ile ilgili ülke bayrağı
   yerleştiriyorum. Makineyi kapatım açtıktan sonra tüm bu işi tekrar etmem
   gerekiyor. Ne yapmalıyım?
   - Masaüstü makinemde Gnome kullanmak istediğimde bir türlü Türkçe klavye
   çalışmıyor.

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Selamlar

--