[ubuntu-tr] kubuntu hardy nvidia driver yukleme sorunu

Sinan Can İmamoğlu sinancan at gmail.com
11 Haz 2008 Çar 20:21:15 BST

2008/6/11 ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com>:
> Merhaba,
> Ubuntu hardy kurulu dizustu bilgisayarima (nvidia 8600GS) kubuntu
> kurdum. Ancak Ubuntu da normal olarak tanittigim ekran kartini
> yukleyemedim. synaptic ten nvidia-new-glx v.s paketlerini kurup sudo
> nvidia-xconfig komutunu calistirdigimda nv-nvidia olarak degistiriyor;
> reboot ettigimde ise X ekranini acamiyorum. Tekrar nv olarak
> degistirince X i acabiliyorum.

İşinize karışmak gibi olmasın ama özgür yazılım olmayan sürücüyü
yüklemenizin gerekli olup olmadığını düşündünüz mü? Özgür yazılım
sürücüleri her sistemde çok güzel ve sorunsuz çalışıyor, ben de onu
kullanıyorum. Hem KDE hem GNOME altında. Sadece 3 boyut hızlandırma
gereken bazı işlerde yararlı oluyor ama çekirdeğin yeni sürümü
çıktıkça böyle şeylerle karşılaşma riski hep olacaktır bildiğim
kadarıyla. Yanlışım varsa bu sürücüyü kullanan biri düzeltebilir
tabii.