[ubuntu-tr] dvorak

Zeki Celikbas celikbas at itu.edu.tr
3 Ara 2008 Çar 14:20:56 GMT

Merhaba,

F klavye kullanan birisi olarak Q klavye ile yazmam gereken durumlarda
sudan çıkmış balığa dönüyorum. Q klavye insanların gözlerini klavyeye
tutsak ederken F klavye özgür bırakıyor. Birçok insan Q klavye
kullanırken benden hızlı yazıyor olabilir. Fakat ben yazı yazarken
ekrana bakarım ve metinden kendimi hiçbir zaman koparmam. Ama yazı
yazmaya devam ederken odamı bir gözden geçirebilirim. Masamın üzerinde
ne var diye sağa sola bakabilirim ve yazı yazmak bana piyano çalıyormuş
gibi zevk verir.

F klavyeyi denemek için donanımsal olarak f klavye almanıza gerek yok.
Ubuntu'da Sistem -> Tercihler -> Klavye (düzenler sekmesi) altından q
klavyenin yanına f klavyeyi ekleyiniz. Fakat kullanan birisi olarak bir
önerim olacak. "Other Options" altından "Yerleşim değiştirme"
seçeneklerinden "Alt + Shift" seçerseniz istediğiniz zaman Alt+Shift
tuşlarına basarak f klavye ile q klavye arasında geçiş yapabilirsiniz.

F kalvye öğrenmek için windows altında çalışan başarılı Türkçe
programlar vardı. Onparmak klavye öğreten ve linux altında çalışan
programlar da var. Bunlardan herhangi birini deneyerek öğrenebilirsiniz.

--
Zeki Celikbas <celikbas at itu.edu.tr>
ITU Ucak ve Uzay Bilimleri Fakultesi / Faculty of Aeronautics and