[ubuntu-tr] ubuntu 7.10 da kpowersave türü bir ?ey

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
30 Kas 2007 Cum 08:06:25 GMT

Merhaba ,

gnome-power-manager zaten yüklüymüş. Sol üst köşede power management
simgesi var.Bu simgeden power management preferences kısmına
baktığımda Actions kısmında;
When battery  power is critically low: Shutdown
seçili. Ama buna rağmen uyarı mesajları çıkıyor, ancak kendisi düzgün
olarak kapatmıyor.Ben uyarıyı dikkate almasam bile kendisi kapatsın
istiyorum. Ayrıca kritik  değeri de kendim belirlemek istiyorum.

Son olarak örneğin pardus için eklediğim bir applet ile cpu
kullanımını (örneğin güç kablosu takılı iken cpu frekansını 2.2 GHZ
olarak ayarlandığını ve bataryadan çalışırken dinamik olarak frekansın
ayarlandığını) görebiliyorum. Bu işlemleri pardus'ta kpowersave
yapıyor sanırım. Ubuntu'da da sizin dediğinizi yanlış anlamadıysam
gnome 2.20 ile birlikte gelen gnome-power-manager uygulaması yapıyor.
Peki bunu görsel olarak da görebilmem ya da anlık olarak izleyebilmem
için ne yapmalıyım ? (superkaramba tarzı birşey ?)
Teşekkürler.

yaşasın linux