[ubuntu-tr] eth0 eth1 ve alias

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
28 Kas 2007 Çar 12:50:11 GMT

Merhaba,

Ubuntu 7.10 yüklü sistemdeki ikinci ethernet kartını söktüm. Buna
rağmen ifconfig dediğimde hala eth0 ve eth1 olarak iki tane ethernet
varmış gibi görünüyor. Halbuki artık tek ethernet kartım olduğundan
eth1 olarak görünen ethernet arabiriminin eth0 olarak görünmesi
gerekmez mi? eth1 ile ağa bağlanma v.s herhangi bir problem olmamasına
rağmen eth0 olarak olmayan bir karta alias atanması hoş olmuyor. Bunu
önlemek adına /etc/network/interfaces dosyasında eth0 olarak görünen
satırları silip, eth1'leri de eth0 olarak değiştirdim. Ama yine
olmadı. Hala eth1 olarak görünüyor. (ifconfig çıktısında). Bir de
konsoldan ethernet kartına alias tanımlayarak (ifconfig eth1:1
10.10.18.1 netmask 255.255.255.0 gibi) tek bir ethernet kartıyla bir
başka subnetteki ağa bağlanıyorum. Ama bunu her defasında komutla
yapmamak için yine interfaces dosyasına aşağıdaki şekilde satırlar
ekledim. Ama olmadı. Bu satırları nasıl girmem gerekiyor?

Teşekkürler.

 cat /etc/network/interfaces  çıktısı:

auto lo
iface lo inet loopback