[ubuntu-tr] bıktım şu uuid fstab'dan

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
22 Kas 2007 Per 22:17:14 GMT

Merhaba,

Sistemimde farklı dağıtımlar var. Ubuntu 7.10 kurulumundan sonra
fedora 8-test kurulu disk kısmına yine fedora 8 kararlı sürümünü önce
upgrade yöntemiyle kurdum. Bu durumda ubuntu 7.10'da sorun çıkmadı.
Ama bir sebepten dolayı fedora 8 kurulu olan disk kısmına bu kez diski
biçimlendirerek fedora 8 kurdum. Bu kez ubuntu 7.10 normal olarak
açılmadı. Fedora 8 kısmının olduğu disk kısmıyla ilgili bir hata verip
konsola (# ile) açılıyor. Bu konsolda örneğin reboot dediğimde gnome
ekranı geliyor. Daha önce de buna benzer bir durum olmuştu (Başka bir
sistemde). Bu problemi aşmak için Ubuntu'da fstab dosyasındaki
uuid=003943493 v.s gibi kısmı silip direk /dev/sdaX (değiştirdiğim
disk kısmının mount bilgilerini) yazarak halletmiştim. Ama bu kirli
bir çözüm. Yine denemek istemiyorum. Bunun için orjinal fstab
dosyasında bu şekilde bir oynama yapmadan bu durumu nasıl çözebilirim?

Teşekkürler.

--
yaşasın linux