[ubuntu-tr] win rar dosyasını açmak

Anıl KARADAĞ anil.karadag at gmail.com
7 Kas 2007 Çar 17:08:37 GMT

Çrş, 2007-11-07 tarihinde 04:02 +0200 saatinde, Levent SARI yazdı:
> hocam çok teşeşkkür ederim sncskk hemen bir kaç şey daha sora bilirimiyim?
> 1*öncelikle terminalden(KODLA) depo değişikliği nasıl yapa bilirim?(
> yani normalde bendeki ubunut da ön tanımlı depo A deposuyken, aradığım
> paket B deposunda ise, nasıl bu depoya geçebilirim?)
> 2*ubuntu nun kullanabileceği kaç adet depo var  ben bu depoları nasıl
> öğrenebilirim ve hangi depoda ne var nasıl öğrenebilirim?
> 3*ubuntu  listesine bişeyi sormadan önce, daha önce bu konuyla ilgili bu
> listede soru sorulmuş mu diye nereden  ve nasıl bakıp öğenbilirim?
> [...]

apt ile ilgili bilgi edinmek için
[1] http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/index.tr.html
[2] pdf http://pdf.belgeler.org/howto/apt-howto.pdf

linklerini incelemeni şiddetle öneriyorum. paket sistemi hakkında bilgi
edindikce merak ettiğin ya da edeceğin sorulara çözüm bulacaksın.
depo değişkikliği için source.list kısmını incelersin. Ufak bir örnek
vereyim kayıtlı depolarda kullanmak istediğin paket yok diyelim eğer
alabileceğin depo adresi varsa superuser olarak /etc/apt/source.list i
açıp depoyu buraya yazdıktan sonra apt-get update komutunu vererek paket
listeni güncellersin . kullanmak istediğin yazılımı paket yöneticinden
(synaptic) ya da komut satırından (apt-get install <paket adi>) hazır
hale getirirsin.

2.sorunun cevabi http://tr.archive.ubuntu.com/ubuntu/ listesindeki surum
adina gore depolari gorebilirsin. birkac yansi arasindan hangisi daha
iyidir sorusunun cevabini "netselect" komutu ile sağlarsın. apt ile
ilgili verdiğim ilk linkte bu konu mevcut.

3.sorunun cevabi: gecmis soruları arsiv linklinden takip edebilirsin
[1] https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-tr/

iyi calismalar