[ubuntu-tr] Wine 12Voip

sinan can imamoğlu sinancan at gmail.com
29 Haz 2007 Cum 15:18:58 BST

Hayır pek çok programı çalıştırmak ya da bütün özelliklerini kullanmak
mümkün olmuyor. Yine de internette wine ve programın adını yazarak
arama yapmayı deneyebilir, wine compatibility list gibi bir veritabanı
vardı ona bakabilirsiniz. Böyle küçük programlar o listede olmayabilir
tabii. Bazı dağıtımlardaki hazır wine paketleri sorunlu olduğundan
kendi kaynağından almak bazen yardım edebiliyor. Ama genelde çok
zorunlu kalmadıkça başvurmayacağım bir yöntem. Diğer yandan
voipbuster, voipstunt gibi birbirinin aynısı görünümde siteler var.
12voip'le aynı biçmide ucuz ve hatta bedava arama olanağı sunuyor ve
kendine ait yazılımı var. Farkı ise tamamen açık bir standart olan ve
dünya çapında son derece yaygın kabul görmüş endüstri standardı olan
SIP'i desteklemesi. Yani voipstunt programı yerine herhangi bir
işletim sistemi altında bir SIP istemcisiyle de bağlanmak ve konuşmak
mümkün. Hem diğer SIP kullanıcılarını ücretsiz arayabilirsiniz hem de
bu sitenin tarifesine göre (bazen bedava) PSTN (sabit ve cep) hatları.
Tarifelerin uygunluğuna karar vermek size kalmış.