[ubuntu-tr] NAT yönlendirme sorusu

Timuçin Kızılay tim at savaskarsitlari.org
2 Tem 2007 Pzt 14:23:19 BST

Merhabalar,

Ubuntu kurulu bir linux sunucum var.
Bunda iki network kartı var,
eth0 212.x.x.x/24 adresi ile internete bağlı.
eth1 10.0.0.1/24, lokal networke bağlı.
Bu sunucuda Bind DNS server ve vmware-server dışında bir servis yok.

10.0.0.0/24 networkunde 10.0.0.122 adresinde bir windows web sunucumun
internete de servis vermesi gerekiyor. 212.x.x.x adresine 80 ve 443
numaralı portlardan gelenleri 10.0.0.122 adresine yönlendirmeyi nasıl
yaparım? iptables komutlarını bilmediğim için hazır vmware-server
kuruluyken ipcop kurdum, yönlendirme işini onun üzerinden yaptım ama
sistem yük altında (yani yaklaşık 5000 bağlantı) düzgün çalışmıyor ve
gereksiz yere ipcop kaynak harcamış oluyor. bana akıl verebilecek kimse
var mı?