[ubuntu-tr] BASIN BILDIRISI

Ozgur Karatas okaratas at ogr.iu.edu.tr
29 Kas 2006 Çar 11:07:23 GMT

O zaman son hali soyle;

Degerli vatandaslar;

21.11.2006 tarihinde Milliyet Gazetesi resmi online haber sitesinde
"DTP'li Sur Belediyesi Kürtçe yazılıma geçiyor" basligi altinda bir habere
yer verilmistir. Haberin devaminda ise;

"Tanıtıma katılan Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı DTP'li Osman
Baydemir pastayı kesti. Linux'un dönüştürülmesiyle "Ubuntu" adı verilen
ilk Kürtçe yazılımı devreye soktuklarını söyleyen Demirbaş, amaçlarının
çokdillilik olduğunu belirtti."

yukaridaki roportaja yer verilmistir. Haber ile ilgili sayfaya asagidaki
url adresinden ulasabilirsiniz.

http://www.milliyet.com/2006/11/21/guncel/agun.html

Bu haberin devaminda soz konusu Belediye Baskanligi'na dava acildi.

Olaylardan sonra bir aciklama yapmayi Ubuntu Turkiye Gonulluleri
olarak uygun gorduk.

Yukarida belirtilen Milliyet Gazetesi tarafindan yayinlanan haber
gercegi yansitmamakla birlikte haberde adi gecen soz konusu Kurtce
Linux'un Ubuntu olarak belirtilmesi büyük bir hatadır. Haberi hazırlayan
milliyet yazarları haber içerisinde "Türkiye’deki ilk Linux tabanlı
yazılım sistemine, Güney Afrika’daki yerel dillerde "yardım" veya
"destek" anlamına gelen "ubuntu"adı verildi" ibaresine yer vermiştir.
Bu cümle gerçeği yansıtmamaktadır.Ubuntu adındaki LINUX dağıtımı bu
olaydan çok önce piyasada yer almış, Linux dağıtımları arasında en popüler
olanıdır.

GNU/Linux projesi dünya üzerine yayılmış pek çok sayıda insan
tarafından geliştirilmektedir. Bu sayede proje kapsamındaki
yazılımların farklı dillere tercümeleri çok kolay olmakta ve diğer
yazılımlarla kıyaslandığında çok daha fazla dil seçeneğini
sunabilmektedir. Kürtçe dili de projeye bu şekilde girmiş ve bazı alt
projelerin (yazılımların) tercümeleri bu dile göre
yapılmıştır. GNU/Linux projesi tamamen özgürlüğü felsefe edindiği için
geliştiricilerin ve destekçilerin yazılımlarda farklı dilleri
destekleyecek şekildeki güncellemelerini gayet tabi kabul edecektir.

Ben altında ben olmasam bile bir isim olmasını yegelerim. cunku insanlar
karsilarinda bir real muhattap varsa dikkate alirlar.
Bu Talat olabilir hatta ubuntu devel listesine bildirilerek herhangi biri
de olabilir.

.