[ubuntu-tr] Basın Bildirisi

Talat UYARER talat at uyarer.com
29 Kas 2006 Çar 10:25:35 GMT

Degerli Vatandaslar;

21.11.2006 tarihinde Milliyet Gazetesi resmi online haber sitesinde
"DTP'li Sur Belediyesi Kürtçe yazılıma geçiyor" basligi altinda bir
habere yer verilmistir. Haberin devaminda ise;

"Tanıtıma katılan Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı DTP'li Osman
Baydemir pastayı kesti. Linux'un dönüştürülmesiyle "Ubuntu" adı verilen
ilk Kürtçe yazılımı devreye soktuklarını söyleyen Demirbaş, amaçlarının
çokdillilik olduğunu belirtti."

yukaridaki roportaja yer verilmistir. Haber ile ilgili sayfaya asagidaki
url adresinden ulasabilirsiniz.

http://www.milliyet.com/2006/11/21/guncel/agun.html

Bu haberin devaminda soz konusu Belediye Baskanligi'na dava acildi.
Olaylardan sonra bir aciklama yapmayi Ubuntu Turkiye Gonulluleri ve
Ubuntu temsilcileri olarak uygun gorduk.

                        BASIN BILDIRISIDIR
Yukarida belirtilen Milliyet Gazetesi tarafindan yayinlanan haber
gercegi yansitmamakla birlikte haberde adi gecen soz konusu Kurtce
Linux'un Ubuntu olarak anilmasi tamamen yanlis ve yalandir. Haberi
hazırlayan milliyet yazarları haber içerisinde geçen "Türkiye’deki ilk
Linux tabanlı yazılım sistemine, Güney Afrika’daki yerel dillerde
"yardım" veya "destek" anlamına gelen "ubuntu" adı verildi." Tamamen
yanlıs olup Ubuntu Linux adında dağıtım bu olaydan daha öncelerde
piyasaa olup Linux dağıtımları arasında en popüler olanıdır.

Ubuntu Linux; 1995 yilinda kurulmus Debian Linux tabanlidir.Debian
bilgisayarınız için özgür bir işletim sistemidir. Bir işletim sistemi
bilgisayarınızın çalışmasını sağlayan bir dizi temel program ve araçtan
oluşmuş bir yazılım topluluğudur. Ubuntu, Linux çekirdeğini (işletim
sisteminin çekirdeği) kullanır, ancak temel işletim sistemi araçlarının
çoğu GNU projesinden gelmektedir; bu yüzden GNU/Linux olarak
adlandırılmıştır. Bilgisayar kullanıcılarına daha rahat bir kullanım
saglayan  bir Linux Dagıtımıdır. Resmi finansmani Canonical Ltd
şirktidir. Ubuntu Linux dagıtımının yada destekleyen firmanın hiç bir
şekilde haberde adı geçen kurum ve kuruluşlarla ilişkisi olmadığını, bu
kurum ve kuruluşları da desteklememektedir. Kesinlikle ilk Kurtce Linux
olmadigi gibi kurtce ile herhangi bir ilgisi, bagliligi bulunmaktadir.
Tarafimizdan siz sevgili linux taraftarlarina duyurulur.

Ubuntu Turkiye Gonulluleri adina,

Ozgur Karatas
Ubuntu Turkiye Sozcusu