Tethering with iPhone

Thierry SALIOU tsaliou75 at orange.fr
Wed Aug 25 08:32:38 BST 2010

Hi, should be able to connect in Gnome via DAV protocol.
I've done that with a friend who's got a Macbook and Idisk from Apple
Regards
Teza

> Message du 24/08/10 17:54
> De : "Erik Rasmussen"
> A : "Ubuntu Studio Users Help and Discussion"
> Copie à :
> Objet : Re: Tethering with iPhone
>
> I have not tried tethering with an iPhone and Ubuntu Studio. I think it should just be seen by Ubuntu Studio as a wireless access point which you should be able to connect to.

Perhaps someone else on the list can help answer this question? I thought with Ubuntu Studio you might need to install a different network manager tool...was the default network manager of Ubuntu not installed by default? (I'm forgetting that detail at the moment.) I use WICD on my Ubuntu Studio and was happy with it. ( http://wicd.sourceforge.net/screenshot.php )

> Google Translation:
"Staff,
I'm trying to use the Internet Sharing with my IPhone UbunutStudio and I can not anyway. I've tried all the scripts, I installed all the packages I found out by Google and so far nothing. Do I need to install something more specific for being the UbuntuStudio?

Hug"

2010/8/23 Flavio Teixeira Neto

Pessoal,
estou tentando utilizar o Compartilhamento da Internet do meu IPhone com o UbunutStudio e não consigo de jeito algum. Já tentei todos os Scripts, Instalei todos os pacotes que encontrei pelo Google a fora e até agora nada. Será que preciso instalar algo mais especifico por ser o UbuntuStudio?

Abraço
***************************************************************************************************> "Atenção: Esta mensagem foi enviada para uso exclusivo do(s) destinatários(s) acima identificado(s),> podendo conter informações e/ou documentos confidencias/privilegiados e seu sigilo é protegido por > lei. Caso você tenha recebido por engano, por favor, informe o remetente e apague-a de seu sistema.> Notificamos que é proibido por lei a sua retenção, disseminação, distribuição, cópia ou uso sem > expressa autorização do remetente. Opiniões pessoais do remetente não refletem, necessariamente, > o ponto de vista da CETIP, o qual é divulgado somente por pessoas autorizadas."> > > "Warning: This message was sent for exclusive use of the addressees above identified, possibly > containing information and or privileged/confidential documents whose content is protected by law. > In case you have mistakenly received it, please notify the sender and delete it from your system. > Be noticed that the law forbids the retention, dissemination, distribution, copy or use without > express authorization from the sender. Personal opinions of the sender do not necessarily reflect > CETIP's point of view, which is only divulged by authorized personnel."> ***************************************************************************************************>