SV: Datorer med Ubuntu, kan beställas i Sverige?

Kjell Holländer kjellhollander at yahoo.com
Tors May 23 19:21:03 UTC 2013

Hej. Jag förstår din åsikt om Windows.

Fördelen med att Windows är förinstallerat är att man får en dator billigt.
Om det är som det var för några år sedan, så kunde man ersätta Windows med UBUNTU.
Jag har det så på en väldigt gammal laptop. Tror det är UBUNTU 9.04.
Måste erkänna att jag inte tänkt i dom banorna på länge, så jag är osäker på om man kan göra så än idag.

Anledningen till att jag hängt kvar med Windows på laptopen är att jag har inte hittat någon bra och enkel
ljudinspelare för alla ljud som hörs på datorn i UBUNTU.
Jag har inte kommit någonstans med Audacity, som jag tycker är alldeles för krånglig. Audacity finns för
både Windows och UBUNTU, gratis.

För Windows finns flera och enkla gratisprogram för just ljudinspelning.
MEN som bekant så kan man få virus med alla gratisprogram, speciellt i Windows.

BEST REGARDS

KJELL HOLLÄNDER

U NEED MONEY???