Re: Forskning open source, behöver er hjälp!

Fredrik Gustafsson iveqy at iveqy.com
Fre Apr 26 12:43:15 UTC 2013

Kul att ni vill forska om det här. Tyvärr tror jag ni har vänt er till fel
ställe.

Ubuntu-se är en support organisation för open source. Däremot producerar
ubuntu-se inget själva. Ubuntu-se är dessutom klassat som ett "icke-prövat"
team, vilket man har varit och borde vara med tanke på hur länge man varit
verksamma. Se gärna [1].

Om ni verkligen är intresserade av att studera open-source föreslår jag att
ni tittar på några projekt som faktiskt levererar öppen källkod och som har
en dokumenterad framgång. Varför inte curl till exempel? Ett projekt med en
svensk ledare som varit igång i 15 år och finns överallt?

[1] Canoncial explains approved and non-approved:
What is the difference between approved and non-approved LoCo teams?
An approved team is a team that is fully up and running, has the required
resources set up and has met the approval of the Ubuntu Community Council.
As such, you can see approved teams as teams with a proven track record.
Non-approved teams are typically teams that are still forming and if they
continue to develop into a strong team, they will get approved status too.