Ubuntu Global Jam - Någon som är intresserad?

Christoffer Holmstedt christoffer.holmstedt at gmail.com
Mon Feb 20 19:31:20 UTC 2012

Hej
Första helgen i mars, om ungefär 12 dagar, går vårens Ubuntu Global
Jam av stapeln där LoCo teams samlas över hela världen för att
utveckla, testa och finslipa Ubuntu på alla tänkbara sätt. Detta
evenemang är även ett ypperligt tillfälle för att lära känna varandra
lite bättre. Min tanke för denna helg är att fokusera på två saker,
projektet "Svenska videoguider" samt testning av Ubuntu 12.04.

=== Svenska videoguider ===
Under hösten och vintern har vi varit några få som dragit igång
projektet "svenska videoguider". Under Ubuntu Global Jam hoppas vi
komma igång ordentligt och publicera våra första filmer. Finns det
några fler som är intresserade av detta får ni gärna hjälpa till.

=== Testning av Ubuntu 12.04 ===
Från det Italienska LoCot fick jag i höstas information om att
testning var en av de bästa/enklaste ingångarna för att bli delaktig i
Ubuntus utveckling. Jag är därför nyfiken på om detta är något för oss
inom Ubuntu Sverige. Under Ubuntu Global Jam tänkte jag ägna några
timmar åt att komma igång med detta själv och hoppas att andra är lika
nyfikna som jag. Är det någon som har erfarenhet av testning får ni
gärna dela med er av era erfarenheter inför och under helgen.

Jag kommer själv befinna mig i Luleå under denna helg så om det är
någon därute som vill träffas rent fysiskt får ni gärna svara tillbaka
på sändlistan så kanske vi kan få ihop ett gäng. Självklart skulle det
vara roligt om de som inte befinner sig i Luleå under helgen träffas
på annat håll de med, jag ska inte stoppa er =)

--
Med vänlig hälsning
Christoffer Holmstedt