Ubuntu One.

Anders Wallenquist aw at kreawit.se
Tis Feb 14 07:09:09 UTC 2012

On 2012-02-13 21:37, Uncurbed wrote:
> Hur ser man om filer laddas upp till Ubuntu One? Jag har haft
> synkroniseringen igång 2 dygn men uppladdningen ökar inget, det står
> bara att 'Synkronisering pågår'.
>
> Tittar jag i mappen som synkas är det gröna & gula pilar på vissa av
> mapparna & det betyder väl att det synkroniseras.
>
> Tänkte man kunde se nån typ av progress vad som händer, filerna har
> inte ens blivit uppladdade än till Ubuntu One.

Du får ett meddelande när UbuntuOne sätter igång och synkar (en
standard-"bubbla" i högra hörnet av skrivbordet), du ser på katalog och
fil två pilar i cirkel under tiden filen synkas och en grön bock när
synkningen är klar. Gå in på one.ubuntu.com så kan du titta och
kontrollera filerna via webb.

Öppnar du U1-programmet så kan du också se om det är någon synkning som
pågår och även markera vilka kataloger du vill synka på datorn du
befinner dig på. Grön bock och texten "Filsynkroniseringen är
uppdaterad" visar att allt är klart. Före 11.10 kopplade jag från och
till i U1-formuläret när jag var osäker på att synkningen var i fas, i
och med nuvarande utgåva känns det hundraprocentigt stabilt.

Mvh
Anders Wallenquist