tangentbord

Isak Enström isak.enstrom at gmail.com
Tors May 5 17:29:44 UTC 2011

On 05/05/11 19:01, Thomas Holmgren wrote:
> Hej!
>
> Jag har kör locale o alla stå med sv_SE.UTF-8 men det finns inte
> keyboard i lista...
>
> Mvh Thomas...

Är det ett terminalfönster eller en "riktig" terminal, dvs en sån man
kan växla till m CTRL+ALT+F1?
Funkar å, ä och ö i övrigt? För övrigt verkar "locale" inte ha nån
betydelse då jag har systemet inställt till en_GB.UTF-8 med svensk
tangentbordlayout både i terminalfönster och "riktiga" terminaler.

Du skulle kunna testa att köra detta kommando: sudo dpkg-reconfigure
keyboard-configuration

Välj där din tangentbordslayout och starta om systemet. Jag vet inte om
ovanstående kommando löser problemet men det kan ju vara värt ett försök. :)

--
Isak

~~~