fjärrskrivbord

Anders Wallenquist aw at kreawit.se
Tors Mars 24 22:07:42 UTC 2011

tor 2011-03-24 klockan 20:11 +0100 skrev Gilad Nevo:
> Det finns ett antal sådana...
> Jag använder thightvnc (http://www.tightvnc.com/). Både i Windows och
> i Ubuntu. I Ubuntu heter den "vinagre", du har både server och klient.
> Enklast om du tittar i Synaptic.

Använd "Fjärrskrivbord" som levereras med Ubuntu. Du hittar och
aktiverar servern för den i System / Inställningar / Fjärrskrivbord.
Från windows (mac eller Ubuntu) ansluter du till den via en VNC-klient i
Windows, t ex TightVNC som Gilad föreslår. I Ubuntu och Mac finns
klienten också förinstallerad och heter "Fjärrskrivbordsklient" som du
hittar i Program / Internet.

/Anders