Re: Skärminspelningar - Ett projekt för Ubuntu-se någon som har några tankar och/eller idéer?

Christoffer Holmstedt christoffer.holmstedt at gmail.com
Fre Juli 8 06:17:01 UTC 2011

Självklart håller jag med om kvalitén(minst 720p krävs) och öppna
format men jag förstår inte dina åsikter om Youtube. Filmerna jag har
laddat upp går att se i 720p vilket för mig fungerar väldigt bra i
fullscreen. Att släppa filmerna i .ogv eller motsvarande är givet så
fort en lämplig portal/bandbredd finns för det.

Jag har upptäckt att om man har aktiverat html5 på youtube
(http://www.youtube.com/html5) så ger det betydligt bättre bild i
Ubuntu än i Windows XP som jag använder just nu. Har inte undersökt
vad det beror på men i windows fungerar flash felfritt så här kör jag
med flash.

Med vänlig hälsning
--
Christoffer Holmstedt