Skärminspelningar - Ett projekt för Ubuntu-se någon som har några tankar och/eller idéer?

Christoffer Holmstedt christoffer.holmstedt at gmail.com
Tors Juli 7 19:34:17 UTC 2011

Hej allesammans
Jag har varit aktiv sedan förra hösten i gemenskapen och jag vet inte
hur många som känner igen mitt namn. Christoffer Holmstedt heter jag,
studerar datateknik uppe i Luleå. Det som intresserar mig mest inom
Ubuntu är att kunna hjälpa andra och givetvis att jag kan hjälpa till
att utveckla operativsystemet med alla dess program. Programmering i
Ubuntu-sammanhang har inte det inte blivit så mycket av än men
förhoppningsvis i framtiden däremot tänkte jag först fokusera på en
annan del, skärminspelningar/instruktionsfilmer (eng. screencasts).

Jag gillar själv enklare filmer där det snabbt och enkelt gås igenom
ett specifikt ämne/problem så jag vill ge detsamma tillbaka till
gemenskapen. Utifrån detta har jag skrivit en grund till ett projekt
"Skärminspelningar"(har ni bättre namn på svenska får ni gärna säga
till). Jag kommer säkert uppdatera projektsidan[1] några fler gånger
men i stora drag är den klar. Kom gärna med åsikter/förslag/synpunkter
och givetvis söker jag fler som vill vara med. Jag tänkte köra igång
ordentligt i augusti efter sommarledigheten.

[1] https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Skarminspelningar (Det som
saknas är tydligare förväntningar på varje enskild medlem i projektet)

Med vänlig hälsning
--
Christoffer Holmstedt