Hur ska jag börja

Isak Enström isak.enstrom at gmail.com
Tors Aug 4 08:33:11 UTC 2011

On 04/08/11 10:02, Handrain Aswad wrote:
> 9Godmorgon!
>
> Jag har fortfarande problem med drivrutiner till min WLAN.
>
> Jag installerade "Additional drivers", inget händer, dvs. jag hittar inte
> nåt som handlar om WLAN-drivrutiner (jag kan ha fel)
>
> Men istället googlade jag och jag hittade:(Ubuntu supports a system known as
> NDISWrapper. This allows you to use a Windows wireless device driver under
> Ubuntu.)
>
> Kan det vara nåt???
>
> Ett steg som jag inte kan genomföra är:
> Choose the location of your Windows .inf file and click *Install*.

> [...]
När du körde programmet Additional drivers, kom det upp nåt i listan
efter att programmet sökt efter drivrutinerna? Programmet ska (om det
behövs) kunna hitta drivrutiner för både grafikkort och nätverkskort.

För att ta reda på vilken hårdvara som finns i datorn kan du trycka
Alt+F2, skriva gnome-terminal och trycka enter. Sedan skriver du lspci
(första bokstaven är lilla L) och trycker enter. I listan som kommer upp
borde det finnas med nåt som har med ditt trådlösa nätverkskort att
göra. Kopiera den texten och klistra in i ett mail.

--
Med vänlig hälsning
Isak

~~~~~