Re: Hur ska jag börja

Gustav Andersson gustavlidingo at gmail.com
Ons Aug 3 13:52:51 UTC 2011

då måste du gå in i bios och ändra din boot-ordning.
när datorn startar, men innan windows börjat laddas (du ser xp-loggan) så
prova f7, f10, f12, f9, f5. Gör som så att när ud startar datorn så hamrar
du på en av knapparna, och om det inte fungerar så startar du om och byter
knapp. jag vet inte vilken som fungerar, men det brukar vara någon av dem.

du kan också prova tabb.

du kommer hamna i bios. leta efter boot-device eller boot-order, något av
dem är det. där kan du välja ordning på hur du ska boota. lägg din cd-enhet
högst upp, spara och avsluta.

(glöm inte att du måste ha i din ubuntu-cd i spelaren).

och hur brände du filen till skivan? brände du bara filen eller valde du
något i stil med "skapa skiva utifrån image"?

om du i windows går in i skivan via utforskaren, har du bara din iso-fil
eller har du massa filer på skivan?