vmware

Mats Karlsson mats.o.karlsson at gmail.com
Tors Jan 21 08:59:39 GMT 2010

Kom ihåg att Linux och Windows presenterar ledigt minne lite olika:
Linux använder ALLT minne, men det minne som används för buffrar och
cachar frigörs till applikationer vid behov.
Detta gör att ett linux system ser överbelastat ut för en Windows
människa och ett Windows system ser ut som ett dåligt optimerat system
för en Linux människa.

Det finns en liten jämnförelse mellan VMware Server på olika host OS
som jag vet om, http://www.vnotion.com/?p=110

Det finns också mycket som kan göras för att förbättra VMware Server,
se tex. : http://www.fewt.com/2008/06/performance-tuning-vmware-server-on.html

Mvh
Mats