ubuntu-se.org

Lars Ljung lars at matholka.se
Sön Jan 10 19:28:47 GMT 2010

On 2010-01-10 11:51, vulfgar wrote:
> Fler än jag som har problem att komma åt ubuntu-se.org? Jag har inte
> lyckats gå in på webbplatsen varken inatt eller nu.

Riktigt vad som hände igår kväll vet jag inte , loggarna ger inga
tydliga svar. Men det verkar som att servern blivit överbelastad av
någon anledning. Samma sak hände på juldagen men då kunde vi lösa det
snabbare.

Nu har vi fått lite extra RAM-minne av Nafallo så det borde förbättra
situationen. Normalt rullar servern på bra men den verkar klara spikar i
lasten dåligt. Tyvärr vet jag inte riktigt vad spikarna i lasten beror på.

Lars
Serveradmin ubuntu-se