Ubuntu i Windows

Gustav Andersson gustavlidingo at gmail.com
Mon Feb 15 22:27:57 GMT 2010

Får jag fråga hur det kan vara ett problem att inte komma åt sina filer på
windows? Jag har använt ubuntu sedan 8.04, och på alla versioner där mellan
så kopplar man bara in sin externa hårddisk/usb-minne (eller gör inget om
det är en partition på en redan inkopplad sak). Sen via platser-menyn så
väljer man den partition man vill åt, skriver in istt lösenord när det
efterfrågas och voila!

jag har inte installerat något extra ntfs-stöd, utan bara använt det som
kommit med vid installationen.