samba4

Joakim Kennedy mr.cableman at gmail.com
Fre Dec 24 06:32:17 GMT 2010

Lägg till en användare görs lättast i terminalen. Skriv
sudo smbpasswd -a användarnamn

För att ändra arbetsgrupp.
sudo gedit /etc/samba/smb.conf

Sedan är det bara att leta upp där det står workgroup och ändra.

Dessa svar hade du fått från google i fall du hade sökt.

PS. http://hostname kommer hittar inte din samba utdelning eftersom du
förfrågar efter en webserver.