Svordomar gör mig ledsen

Barre ubuntu-se-maillist at gargamel.nu
Tors Dec 9 09:42:51 GMT 2010

On Thu, 9 Dec 2010 09:07:56 +0000 (GMT), Håkan S <hakan_thn at yahoo.se>
wrote:
> Sändlistan är till för såväl supportärenden som kommunikation inom
> gemenskapen (som mycket väl kan vara av social natur).
> Alla på sändlistan uppmanas att följa uppförandekoden
> http://ubuntu-se.org/drupal/CoC .
>
> / Håkan

Håller med, CoC skall följas,
dock så anser jag inte att lite svordom här och där strider mot CoC, så
länge vi har en trevlig ton gentemot varandra.
Själv så kan jag ibland uttrycka mig i talspråk fast jag söker hjälp vi
forum/sendlistor,
exempel: "Den här jävla printdrivrutinen driver mig till vansinne".

Så, enligt mig, så motsäger inte valet av språk CoC. Även om mattias
blir ledsen.
Sen anser jag i.o.f.s att vi som medmänniskor har en förbaskad
skyldighet att respektera varandra, även om kommunikationen sker över
internet och vi "gömmer" oss bakom datorskärmar och tangentbord. Så
känner man att man tappar behärskningen och blir förbannad så är det
betydligt bättre att inte svara alls, istället för att bete sig  som en
idiot på en publik kanal. Forumet kryllar (historiskt) av sådana
"idioter", och jag känner en lite oro att dessa element skall leta sig
in i denna kanal också.

Just my 2 cents
//Jonas "Barre"