FSCONS '10

Andreas Olsson andol at ubuntu.com
Sön Aug 15 21:32:52 BST 2010

Fick just följande inbjudan/idé/förfrågan från Jonas Öberg.

> Det blev ju inte så mycket 2009, men nu kör vi ju konferensen i år
> igen, den 5-7 november. Tror du att det finns intresse från Ubuntu SE
> (eller övriga nordiska Ubuntu-grupper?). Det minsta vi skulle kunna
> göra är att skapa en rabattkod så att folk från de nordiska
> Ubuntu-grupperna får en 20% rabatt på kostnaden. Vad tror du om det?

Vad tror vi? Är vi intresserade utav en Svensk och/eller Nordisk
Ubuntu-träff i samband med FSCONS '10? Var ju en del intressant på gång
i höstas, men som tyvärr inte riktigt blev av.

(Är själv inställd på att gästa FSCONS i november, även om jag för
stunden inte känner mig jättemanad att dra det primära organisatoriska
ansvaret. Är det däremot någon annan som känner sig manad så är det
däremot inte omöjligt att jag kan bidra med ett handtag eller två.)

Kan förövrigt tilläggas att FSCONS är ett riktigt schysst arrangemang,
väl värt att åka på, Ubuntu-träff eller ej. Sen när man väl ändå ska dit
blir det ju än trevligare om man dessutom gör något Ubuntu-aktigt.

Se http://www.fscons.org/ för mer info.

// Andreas