Problem med CRT-skräm

Stian Rødven Eide stian at julipan.org
Ons Sep 30 23:09:47 BST 2009

Hej Thomas,

Det sista kommandot jag gav dig, för autostart, körs först efter att du har
loggat in. Om GDM-inloggningen inte fungerar, kan du aktivera automatisk
inloggning. Detta kan du göra från terminalen på följande sätt:

* Öppna /etc/gdm/gdm.conf med en text-editor, som superanvändare.
	sudo nano /etc/gdm/gdm.conf

* Lägg till följande linjer i filen:
	AutomaticLoginEnable=true
	AutomaticLogin=username
  (Byt ut 'username' med ditt användarenamn)

Så skall det bara vara att starta om.

bästa hälsningar,
/Stian