Problem med CRT-skräm

Stian Rødven Eide stian at julipan.org
Mon Sep 28 20:25:42 BST 2009

Hej,

En sak jag glömde lägga till:

Kommandot måste köras från terminal-programmet i Gnome *efter* att man
har loggat in till skrivbordet. Det går inte att köra det från terminalen,
eftersom denna inte är ett X-display.

Om du inte kan starta terminal-programmet i Gnome kan du lägga in kommandot
i autostart-mappen så att det körs automatiskt vid varje inloggning. Det
kan du göra ifrån vilken som helst terminal med följande kommando:

echo "xrandr --output VGA --mode 1024x768" >> $HOME/.config/autostart/xrandr.desktop

bästa hälsningar,
Stian