Problem med CRT-skräm

Stian Rødven Eide stian at julipan.org
Sön Okt 4 21:11:20 BST 2009

Hej Thomas,

Då saknas säkert autostart-mappen i din .config-mapp. Skapa den med kommandot:
	mkdir $HOME/.config/autostart
så skall det förra kommandot fungera.

För övrigt skulle det säkert inte vara dumt att byta skärmen i alla fall, om
du har möjlighet till det. Försök att starta upp med en Ubuntu Live-cd. Om
skärmen flimrar då också bör du säkert lämna tillbaka den du har.

bästa hälsningar,
/Stian