dovecot-postfix

Thomas Holmgren ompe1 at telia.com
Sön Nov 29 18:31:20 GMT 2009

Hej!

Jag har installeat paket i Ubuntu 9.10:
sudo apt-get install dovecot-postfix
sen jag kolla i /etc/postfix/main.cf
Vasa? med TLS o SASL är färdig konfigare i main.cf o det stå också
dovecot-postfox.conf i main.cf.
Jag kolla i /etc/dovecot/dovecot-postfix.conf det är också färdig
konfigare.. Men det finns två är dovecot.conf o dovecot-postfix.conf i samma
mapp..
Sen kolla jag med outlook Express (windows XP) o skapa ny konto med pop3 sen
stäng o start om Outlook Express då kommer ruta upp o det stå med min
kontonamn o lösenord o det vill inte kommer in,  det funkar inte..
sen ändra jag i dovecot.conf:
disable_plaintext_auth = yes
byta till:
disable_plaintext_ayth = no
o start om dovecot o kolla outlook express igen, nej det funkar inte samma
problem med kontonamn o lösenord då provat jag med dovecot-postfix.conf:
disable_plaintext_auth = yes
byta till:
disable_plaintext_auth = no
o start om dovecot sen kolla outlook express igen..
Jaa det funkar! men en problem är sända mail funkar inte.
Har slå på "server kräver auth---" i outlook express o det funkar inte o det
vill inte sända mail också.. :-/

Vad är fel i postfix eller dovecot eller skanar det nåt program i dator?
Vad ska jag gör med det?
Jag har letat i internet hur lösa problem med det men alla är på engelska o
jag förstår inte om det.. :-/

Kanske du vet vad fel på det kan du förklara mig hur lösa med det?

Mvh Thomas...