karmic och wine/spotify

Micke Nordin mickewiki at gmail.com
Sön Nov 1 13:51:47 GMT 2009

Hallå!

On 2009-11-01 12:53, ubuntu-se-request at lists.ubuntu.com wrote:
> Jag hade problem med Spotify under Karmic RC. En lösning var att ändra till
> OSS i winecfg, men en bättre lösning för min del var att installera wine med
> pulseaudio-support från den här killens PPA
> https://launchpad.net/~neil-aldur/+archive/ppa
>
> mvh/GustavS

Jag har samma problem, men tyvärr hjälper inte wine med pulsaudio för
mig. Specifikt har jag problem med att ljudet börjar hacka kraftigt när
skärmsläckaren går på. För mig har lösningen varit att istället börja
använda despotify som fungerar helt problemfritt och som inte ens
behöver ha en x-session i gång för att spela. Att ha en klient som man
kan köra helt navtive är överlägset en wineklient i min mening.

/Micke