NO_PUBKEY apt-get

Conny uncurbed at swipnet.se
Sön Nov 1 10:32:37 GMT 2009

Jag har fått ett problem med en nyckel vid uppdatering, massa
installationsplatser ignoreras vid apt-get update & jag får detta
meddelande:

Läser paketlistor... Färdig
W: GPG-fel: http://ppa.launchpad.net jaunty Release: Följande signaturer
kunde inte verifieras för att den öppna nyckeln inte är tillgänglig:
NO_PUBKEY 9F10E6AE9317790E
W: Du kan möjligen rätta till problemet genom att köra "apt-get update"

Jag testade med detta kommando:

sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com
9F10E6AE9317790E
Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring
--secret-keyring /etc/apt/secring.gpg --trustdb-name
/etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --recv-keys
--keyserver keyserver.ubuntu.com 9F10E6AE9317790E
gpg: begär nyckeln 9317790E från hkp-servern keyserver.ubuntu.com

Men fick som svar efter ett tag detta:

gpg: tidsgräns överstigen för nyckelserver
gpg: hämtning från nyckelservern misslyckades: nyckelserverfel

Jag har för mig jag har rättat till nåt sånt en gång tidigare men kommer
inte ihåg hur man gjorde.
Jag kör Ubuntu 9.04

Conny