Musen fungerar inte

Christian Widell christian_widell at hotmail.com
Sön Nov 1 08:56:59 GMT 2009

Hej,

Acer support verkar inte fungera så testar att söka hjälp här innan jag går vidare.

Köpte i början på sommaren en bärbar dator https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=450074

Efter att jag fått dator använde jag
den i ca 1 månad innan jag beslutade mig för att installera den
dåvarande
versionen av Ubuntu Linux, 9.04. Datorn funkade felfritt
ända tills förra veckan då musen/touchpaden (med knappar)
blev
konstig, ibland fungerade det att klicka och ibland inte. Numera kan
jag inte mer än logga in på datorn och öppna
en mapp innan allt
hänger sig och det inte går att klicka någonstans. Ibland kan jag klicka efter en stund och ibland inte. För att stänga
av datorn har jag fått använda en kombination av Alt-F4 och
Ctrl-Alt-Delete. Nu i Torsdags släpptes som
många säkert redan vet en ny version av Ubuntu
nämligen 9.10. Jag hoppades att detta skulle lösa problemet, men
icke.
Har provat att installera om den gamla versionen (9.04). Inte
heller det lyckades. Därmed har jag kommit till slutsatsen
att det
är datorn som krånglar och inte operativsystemet.
Vad bör bli min
nästa åtgärd?

MVH

Christian Widell