[Fwd: Re: [Fwd: [Fwd: SV: Ragnar Moberg]]]

Johannes Schill johannes80 at polyester.se
Fre Mars 20 10:16:34 GMT 2009

Hej!

2009/3/20 Kristoffer Lundén :

> Frågan att ställa sig för dig är om du är nöjd endast för att du har haft
> tur just nu, dvs ren slump - och därmed dessutom eventuellt kommer bli
> missnöjd redan vid nästa uppgradering eller liknande?

Tror inte att jag skrev att jag var nöjd?

> Även om just du råkade vinna lotteriet denna gång kanske du kan tänka dig
> hur det skulle vara att förlora det? Och för övrigt så spelar det inte så
> stor roll hur stor procent det är som det inte funkar för om inte det är
> bara väldigt speciella fall; det SKA funka för ALLA (som inte meckat för
> mycket med sina datorer såklart, warranty void och allt det där :)) något
> annat SKA vi ALLA vara missnöjda med.

Underhållande text och trevlig tanke! Om man bortser från
dagdrömmandet att det "ska fungera för alla" och återgår till
verkligheten att för några månader sen kunde man inte installera
bankid överhuvudtaget och nu finns en version som fungerade för mig +
en till på listan (som förvisso fick göra några workarounds pga
64-bitarsprocessor bl.a). Ännu har alltså ingen höjt rösten att det
inte fungerar alls?

Sen att det är vissa tråkigheter med klienten är såklart beklagligt,
men man kan ju kanske tänka sig att utvecklarna vägde att fixa dessa
problem mot att skjuta på lanseringen x månader till? Jag utgår
dessutom från att utvecklingen fortsätter och dessa problem kommer att
rättas till under året.

Jag är gärna med i lotteri när 9 av 10 vinner och den tionde kan vinna
efter några workarounds.
Men, är det så att många har problem så får jag givetvis backa i mitt
heltokiga utspel ovan.

Mvh
Johannes